Sjuker

Jag har blivit duktigt förkyld. Tog mig igenom lördagens arbetsbass (dubbla) men blev hemma i söndags och igår. Är fortfarande förkyld men känner mig i alla fall bättre och piggare än i helgen.

Har varit på Väla med Sandra idag ! Det var välbehövt om man säger så. Vi diskuterade en del och en intressant diskussion var vänner och äkta sådana.

Varför ska man alltid lägga ner en massa tid och energi på folk som inte bryr sig? Ska vänskap bara vara upp till den ena?  Nej, bannemig. Ska det vara så svårt? Jag försöker och försöker men det tycks inte gå in hos vissa.
Och äkta vänner. Vad är de? För mig är äkta vänner såna man kan berätta allt för och som i alla fall åtminstonde verkar intresserade av att lyssna. Som man kan ringa när som helst, vilken tid på dygnet som helst när man har det svårt. Som ibland hör av sig och bara frågar hur det är... Det är svårt att hitta äkta vänner men dom få jag har kvar ska jag hålla hårt i för dom släpper jag inte i första taget.

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Håller med, dem få äkta vänner man har håller man hårt i! Krya på dig, gumman. <3

2 Sara:

skriven

Tack gumman <3

3 Helena:

skriven

Håller med dig till fullo sara :)

Kommentera här: